Saturday 15 December 2012

Takdir Yang Terindah....

Assalammualaikum.... khaifahaluk??? ana bi khoir... :D btw ana tnya kepada para pembaca,bagaimana blogskin ana?okey? enjoy tak??hihihi ana harap ante and anti semua terhibur nya :D

sebenarnya hari ni mood ana ingin menulis satu cerpen genre sedih and gembira...harap yang sedang membaca terhiburnya..:) dan maafkan ana andai cerpen ni tak menarik...:D

Bermula lah kisah.......

Kring..Krong..Kring!!! jam penggera berbunyi menandakan sudah pukul 5.30 pagi... huhuhu inilah waktu biasa saya bangun untk  bersiap ke sekolah...:) aihh inilah tarikh keramat yang ditunggu2 oleh saya...tarikh dimana saya menerima keputusan...aihh x sabarnya..walaupun hati ni terasa berdebar, " berapalah aku dapat?'' tertanya2...:D walaubagaimanapun saya tak nak rosakkan mood pagi saya dengan memikirkan semua itu,saya bangun untuk menunaikan solat Subuh setelah siap mandi...selepas itu saya akan menikmati sarapan yang sungguh enak daripada ibu saya...hihih masakan mak sendiri,mestilah yang tersedap..:D

dah siap makan,saya duk tengok2 TV.... rancangan kat astro Oasis..maklumlah pagi2 buta mana nak ada rancangan sangat...:D disebabkan time tu tarikh ambil result so gi sekolah lambatlah,tapi siap awal hihihihok...sebab excited!! :3 tapi rasa macam ngantuk lah pulak sebab awal sangat siap and bangun hikhok..:p tapi apa2 pun saya berbaringlah di atas sofa yang empuk tu sambil menjamu mata dengan siaran2 menarik di televisyen..:D klukleklukle..aihhh dah pukul 10.30 pagi dah..huihh dlm 30 minit lagi result akan diumumkan iaitu pada pukul 11 pagi :D nasib baik rumah dekat je dengan sekolah so ayah dengan ibu kesanyangan ikut sebab nak bersama anak sulung kesayangan dia ni ambil result...:p naik kereta jadi drift je hikhok.. :D takdelah drift,ayah saya pemandu berhemah..slow and steady lah..don't rushing..:D Ingatlah orang tersayang' bak kata iklan keselamatan kat TV....:p

tit..tit..tit... bunyi apa tu?? hihihi bunyi kereta ayah dilock..:D baru selamat..:D then kami pun berjalan menuju ke sekolah..''huihh banyak juga kereta parking kat luar..'' getus hatiku....:D dah sampai dalam sekolah nampak dah ramai budak2 dan parents kat balai ilmu tempat dimana keputusan diumumkan....huihh cek terus berdebar time tu..ayah dengan ibu..cool...je..:D huihhh maklumlah saya yang ambil periksa..:p tu yang ketaq tu bak kata orang Kedah..:D dah sampai balai ilmu,saya pun jumpalah kawan2 kesayangan yang dah lama tak jumpa selama sebulan lebih.. ('sebulan lebih je,bukan setahun,2tahun'') hahah :p pleuk lama2,cium pipi kiri kanan..maklumlah perempuan..:p hahah

Dan tibalah saat yang ditunggu-tunggu,dok tengah syok bersembang dengan kawan2,cikgu pun buat pengumuman.... '' Perhatian para pelajar,keputusan akan diumumkan sebentar lagi harap bersabar''....arghhhh!! sebentar lagi?? huihh sabar ,sabar!!.... Ya Allah tenangkanlah hati hambaMu ini dalam menerima keputusa...;') alah dah menitik air matalah..aihh patsepa plak ni..touching...:( tahan2 Siti...satgi orang tengok,buat malu ja.... :p control2 nanti nangis muka Hodoh..:P

Okey masa yang ditunggu telah tiba....cikgu dah terpacak atas stage untuk mengumumkan keputusan pelajar yang cemerlang sahja,yang nama x dipanggil tu ambil kat guru kelas ja..kesian kan.. :( aihhh tunggu punya tunggu nama...akhirnya tanpa diduga..Namaku..''Siti lasagna bt Pepperoni'' (nama rekaan je lah sebab cerpen) hihihi what!!,terpaku sat..aku 8A?? Alhamdulillah Ya Allah..turun dari stage terus peluk mak ayah aku...huarghh tak sangka lah... Ya Allah terima kasih Ya Allah atas rezeki yang Engkau berikan kepadaku iaitu 8A...amin Ya Allah.. :') aihh ni malas ni scene2 sedih bagai ni..nak buat cam mana terharu dan terpaku...:D hihihi apa2 pun...Alhamdulillah doaku dimakbulkan oleh Allah....:) dan rakanku yang lain juga berjaya  memperoleh keputusan yang cemerlang,sebelum balik tu apa lagi...Mai Camera....jom snap2 gambar...Tunjuk result..say cheese...:D Papppp(bunyi kamera) hihihi :D terus cuci balik tu tampal dalam diari and album gambar..kenangan ni..:D hihihi xnak aihh upadates kat laman sosial,buat apa nak menunjuk..biar kita2 je tahu..:D lagi happy..:D

jadi inilah cerita ku..Takdir Yang Terindah...Indah kan...:D wasalam....


Jadi sampai sini je cerpen saya....How's?? okey tak?? nama yang digunkan itu hnyalah rekaan sahaja..:D dan cerita ini hanyalah bayangan saya sahaja...Saya pasti ramai calon2 PMR 2012 di luar sana dan saya juga ingin saat2 sebegini...mudah-mudahan Allah makbulkanlah doa kita untuk memperoleh keputusan yang cemerlang!! Amin,InsyaAllah...sama2 kita berdoa supaya ditenangkan hati semsa menerima keputusan :)

okey,saya tamatkan cerita saya disini...moga anda terhibur membacanya...:D dan maafkanlah jika cerita saya ni tak namapk macam cerpen..hikhok..maklumlah sekolah lama tinggal,format pun lupa..kena refresh balik taun depan..hihihi... xoxo...wasalam :D

No comments:

Post a Comment