Monday 4 June 2012

Tenang

assalammualaikum......
               tujuan ana menulis tajuk 'Tenang' itu ada berkaitan dengan diri ana.... :D Tenang....dfinisi tenang bagi ana adalah suatu keadamaian yang dapat anda rasakan apabila berada di suatu tempat yang aman tiada bunyi riuh rendah..kan2.bagi ana tenang yang ana maksudkan adlah ketenangan apabila melihat wanita2 bertudung labuh,berjubah,memakai niqab..uhhhh hati ni rasa tenang je melihat mereka..... bayangkan jika anda melihat wanita2 di luar sana kebanyakkan yang kita jumpa memang menutupi aurat tapi! tidak menutupinya dengan sempurna...ana tidak bermaksud untuk menyindir mereka TETAPI! ingin  mengajak mereka untuk kembali ke jalan Allah,ke jalan yang benar....lagipun ISLAM itu MUDAh,cuma manusia yang menjadikan ISLAM itu SUSAH!...

          Ana membuat penegasan mengenai aurat kerana! wanita zaman sekarang sudah mulai berjinak2 mencuba pakaian2 orang kafir contohnya anak2 muda sudah mulai memakai short,singlet..and so on..pakaian2 yang mencolok mata...adakah itu dikatakan sedap mata memandang..for me it was wrong! itu hnya akan mengubah persepsi orang kafir terhadap orang Islam,try u all imagine..kalau anda adlah orang yang menutupi aurat,berkawan dengan orang kafir..tiba2 dia menanyakan soalah yang tidak pernah terlintas di fikiran kita..contohnya:
Mei Lin: siti,kenapa ahh saya tengok perempuan melayu ada yang pakai seksi2 bukanke wanita Islam wajib   menutup aurat?
 ................................................................................................................................................................
okey apa anda akan jawab jikalau soalan sebegini mungkin ada akan jumpa...manusia bukan 10 orang di dunia malah lebih jutaan orang tak mustahil jika ada di kalangan orang kafir yang akan menanyakan soalan sebegitu kan?? bagi saya sebagai orang Islam saya pun pasti akan berasa malu jika bangsa kafir menayakan soalan sebegitu,kita ini orang ISlam haruslah menunjukkan sikap yang baik dan tidak menjatuhkan maruah orang ISLAM!.... Cubalah anda renungkan2 di persekitaran anda bagaimana cara pemakaian orang2 zaman sekarang...cuba kita mencegah kemungkaran...tidak salah cuma perlulah kena pada gaya...saya ingin memohon maaf jikalau ayat2 saya ada yang salah ataupun menyentuh sensitiviti sesetengah pihak...saya cuma memberi pendapat atas apa yang saya rasa.... tidak salah jikalau kita ingin sama2 mencegah kemungkaran kan?? apa2 pun terima kasih kepada yang membaca entry saya ini...minta maaf sekali lagi  jikalau ayat2 yang saya karang di sini ada terdapat ksalahan...jikalau ada yang musykil dengan entry ini..bolehlah menghantar komen kepada saya....
      assalammualaikum...ahlan wa sahlan.... :D
                               '' BANGKIT ISLAM BANGKIT.....''

No comments:

Post a Comment